Середа, 2020-04-01, 9:04 PM
Гніванський професійний ліцей
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Педагогічний тренінг

« Найбільша розкіш-розкіш людського спілкування »

Мета:ознайомити учасників з різними аспектами спілкування, розвивати навички роботи у різних групах, формувати навички безцінного спілкування.

Форма: тренінг, робота в групах.

Учасники: педагогічний колектив.

Обєкти  дослідження: форми спілкування, толерантне, ефективне спілкування, Закони спілкування.

Обладнання : аркуші паперу А4, А3, фломастери, ручки, клей, стікери, журнали, малюнок із сонцем, плакат «Правила роботи групи», куля, сніжинки, відеоматеріали.

                                  ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ

І.  Привітання. Знайомство. (15хв)

Ведуча. Сьогодні ми зібралися з вами на педагогічний тренінг тема, якого «Найбільша розкіш-розкіш людського спілкування»,  мета ознайомитися з аспектами ефективного спілкування, використання тренінгових технологій у практиці роботи.

 Отже, наше заняття присвячене спілкуванню.  Ми  з'ясуємо від чого залежить і що потрібно робити для того, щоб воно було успішним, результативним і приємним. За правилами тренінгу заняття слід розпочинати зі знайомства, тому першою вправою буде знайомство.

 

 

 

Вправа 1. Знайомство.  Усім учасникам необхідно назвати себе та назвати одну свою позитивну  рису характеру, яка починається на першу літеру вашого імені.  Ми познайомили вас з темою і метою нашого заняття. Будь ласка, подумайте, чого ви найбільше очікуєте від даного заняття і запишіть це на отриманих стікерах – промінцях, розмістивши їх в центрі сонця (кожен учасник на символічних  промінчиках пише свої очікування).

ІІ. ПРАВИЛА ГРУПИ. (10хв).

Ведуча: гармонії у спілкування, взаєморозуміння ми досягнемо за умови виконання правил співпраці. На вашу думку, яких  правил необхідно дотримуватись під час нашої роботи. Я пропоную вам правила нашої співпраці,  я розпочинаю, а ви продовжуйте, будь ласка.

 Бути активним

Бути позитивними

Вимкнути телефони. Ввімкнути режим «вібро».

Конфіденційність (усе, про що говорилось на занятті, залишається тут). Чи погоджуєтесь ви з нашими правилами. Ото ж бо, ми спільно відповідаємо за те, що відбувається на занятті.

Розповідь « Про рай і пекло»(5хв) з використанням відеоматеріалів

Притча «Якось мудрець звернувся до Господа з проханням показати йому рай та пекло. Господь погодився і відвів мудреця до великої кімнати, посеред якої стояв величезний казан з їжею, а навколо нього ходили і плакали голодні і нещасні люди. Вони страждали, бо не могли поїсти, хоча у них були ложки, а ручки у ложок були дуже довгі –довші за руки.

 

– Так, це справді пекло,- сказав мудрець. Тоді Господь відвів мудреця до іншої кімнати. Посеред цієї кімнати стояв такий же казан з їжею, а люди, що були в кімнаті, тримали в руках точнісінько такі ж ложки, проте вони були ситі, щасливі й веселі. – Так це ж рай! – вигукнув мудрець».

Запитання для обговорення:

що допомогло людям з другої кімнати стати щасливими?

що змогли зробити щасливі люди і не змогли нещасні? Висновок: порозумітися, вирішити проблеми люди можуть взаємодіючи один з одним – спілкуючись.

«Мозковий штурм» « Спілкування – це…» Як ви гадаєте, що таке спілкування?Усі відповіді учасників записуються на фліпчарті, після чого зачитуються і підсумовуються їх визначення.

Інформаційне повідомлення. « Слухати-розуміти-взаємодіяти»(10хв).

Одна розумна та іронічна людина помітила: «Розмова – це змагання, в якому першого, хто затримав подих, оголошують гарним співрозмовником». Під час спілкування між людьми відбувається досить складний процес порозуміння. «Уміння спілкуватись з людьми – це товар, і я заплачу за таке вміння більше, ніж за що - небудь інше на світі.»(Дж. Рокфеллер).

Людина «істота» соціальна. Це означає, що живе серед людей і здійснює свою життєдіяльність не інакше, як через взаємодію, спілкування – контактне, опосередковане, уявне. Кожен із нас  у своєму житті, взаємодіючи з іншими людьми, формує практичні навички та вміння  у сфері спілкування. Ефективне спілкування – це єдина річ, яка може бути дійсно важлива для всіх людей, що мешкають у суспільстві. Не думати про ефективне спілкування в той коли спілкуєшся, це все одно, що переходити дорогу в жвавому місці. А хіба це складно – слухати?

 

 

 

 Здається, для цього досить просто помовчати, поки говорить співрозмовник. Справа в тому, що рівень уваги нестабільний, він коливається. Побічні думки спотворюють зміст повідомлення. Наш емоційний стан теж відволікає увагу від того, про що говорить співрозмовник, і ми «відключаємося» або подумки вже готуємо готову відповідь, припускаючи багато важливої інформації. Уміння слухати є найважливішою умовою ефективного спілкування. Ефективне спілкування:

  1. направляє потік інформації в потрібне русло;

  2. допомогає  людям подолати бар’єри для проведення відкритих дискусії;

  3. стимулює співрозмовників вживати дій для досягнення поставлених цілей;

  4. передає інформацію, заохочуючи співробітників думати по-новому і діяти більш ефективно. Психологія вирізняє три сторони спілкування, змістовні аспекти: комунікативний аспект передбачає обмін інформацією між людьми, прагнення партнерів по спілкуванню до обміну інформацією; інтерактивний аспект – організація взаємодії між людьми, прагненні їх до активного впливу один на одного в певному напрямку(наприклад потрібно узгодити дії, розподілити функції між людьми або вплинути на настрій, поведінку співрозмовника); перцептивний аспект  висловлює потребу суб’єктів спілкування у взаємній емпатії, співпереживанні.

Що ж заважає спілкуванню? (« формальні відповіді, що концентруються на тому, що відчуває або намагається сказати співрозмовник, наприклад, «добре, що ти до цього спокійно ставишся», хибне заспокоєння, н-д, «Все буде гаразд», закриті питання, розповіді про себе, демонстрація незгоди або відсутності інтересу мовою тіла й поставою, дії, що відвертають увагу.

 

 

 

Робота в групах. Кожній групі роздаються картки із завданням  та підручні матеріали . Потрібно опрацювати та схематично зобразити одну із сторін спілкування, змістовний аспект. Кожна підгрупа презентує свою роботу.

Вправа «  Невербальні етюди»(25хв). Учасники об’єднуються в групи по п’ять осіб. Кожна група одержує картку з темою етюду, який вона через 10 хвилин повинна показати без слів іншим учасникам групи. Теми етюдів:

  1. Знову невдача;

  2. Наполягати на своєму;

  3. Розмова про найболючіше;

  4. Володіти собою;

  5. Епоха змін;

  6. Ранок розумніший за вечір.

Питання для обговорення

  1. Чи важко було готувати етюди?

  2. Які способи ви використовували для розкриття теми етюдів?

  3. Що допомагало вам правильно відгадувати теми етюдів?

  4. Як ви почувалися під час виконання вправи?

Учасникам пропонується вправа «Побачення». Учасники об’єднуються у чотири групи, кожна отримує конверт з набором окремих речень, які потрібно розташувати послідовно, керуючись логікою, щоб вийшло змістовне оповідання. І потім представники груп презентують результат.

 

 

 

Картки з реченнями:

  1. Його серце тьохнуло.

  2. Було вже пізно.

  3. Десь загавкав пес.

  4. Місяць – немов великий апельсин.

  5. Потяг-рушив.

  6. Чи має щось сенс у цьому житті?

  7. Він узяв її за руку.

  8. Почулося скреготання заліза.

  9. Він поглянув на неї.

  10. Пролунав постріл.

  11. Він зрозумів, що тільки вона могла зробити його щасливим.

  12. Її очі були заплющені.

  13. Ця зустріч остання.

  14. Легкий вітерець доносив схвильований шепіт.

Ведуча: Можливо виникне питання «А як же правильно звучить оповідання?» Люди звикли діяти стереотипно, оглядаючись на кимсь придумані канони. Тут немає правильної або неправильної відповіді. У кожного вийшло своє оповідання, і кожний може пояснити логіку його побудови. Ми вчимося приймати і поважати думку інших, адже вони мають право на існування.

 

 

 

 

Вправа « Стереотипні окуляри » (5 хвилин).

Між двома учасниками розташовують аркуш паперу формату А4 із зображенням цифри «6» так, щоб один з них бачив лише цифру «9», а другий – «6». Учасники розігрують діалог із приводу того, що вони бачать, намагаючись переконати партнера у своїй правоті. Коментар ведучого: небажання зрозуміти іншого, упевненість, що ваша думка єдино правильна, невміння знати свої «стереотипні окуляри» - найкоротший шлях до непорозуміння, а часто і до виникнення конфлікту. Отже, якщо ви прагнете до продуктивного спілкування, необхідно вести себе так, щоб не ображати партнера, поважати точку зору іншого та його особистість, індивідуальні особливості, захоплення тощо. Таке спілкування називається толерантним.

Вправа. Арт-терапія за темою. Ведучий пропонує учасникам об’єднатись у три підгрупи і скласти «Пам’ятку ефективного спілкування». На виконання 15хвилин. Учасники презентують те, що склали.

«Закони ефективного спілкування» В.Й. Стерніним (їх 17).

Повернемось до наших очікувань. Кожен може розмістити свої  промінці - стікери, де вважатиме за потрібне. Якщо цілі перебування на тренінгу досягнуті, промінці розміщуємо навколо сонця. Рефлексія. От і завершується наша зустріч. Спілкування – це невід’ємна частина нашого життя. Ми спілкуємось постійно, навіть коли мовчимо (через наші жести, рухи, міміку). Так нехай спілкування стане ще ефективніше! 

                        Нехай життя дарує щастя й долю,

Душевну щедрість, доброту й любов.

Терпіння, працьовитість, силу й волю,

 Поступливість і злагоду в усьому.

   

 Дякуємо за увагу!

Пошук
Форма входу
Календар
«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Copyright MyCorp © 2020

Зробити безкоштовний сайт з uCoz